Fuel Cell System

Porous Flow Field

High-Performance Fuel Cell Development through Flow Path Modification

A fuel cell generates electricity through a chemical reaction between hydrogen and oxygen. In order to operate the fuel cell more effectively, reactant gas should be provided properly to a membrane electrode assembly(MEA) where the chemical reaction occurs. The fuel cell makes water as a by-product after the chemical reaction, however, this water interrupts gas diffusion. This phenomenon causes the performance decline of the fuel cell.

In this study, we suggest a novel flow field for the fuel cell to expel water product and diffuse reactant gas efficiently.

유로 형상 개선을 통한 고출력 고분자 전해질막 연료전지 개발

연료전지는 수소와 산소의 화학반응을 통해 전기를 생산하는 발전시스템으로, 효과적인 운전을 위해서는 실제 반응이 이루어지는 연료전지 내부의 전해질막에 기체가 효과적으로 공급되어야 합니다. 하지만 연료전지는 반응의 결과물로 물이 발생하므로 액체상태의 물이 기체의 공급을 방해하여 결과적으로 연료전지의 성능이 감소하는 현상이 발생합니다.

본 연구는 독창적인 연료전지 유로 형상을 개발하여 효과적인 물 제거 및 기체 확산을 통해 고출력 연료전지를 개발하는데 그 목표를 두고 있습니다.